آرشه طلایی

!!!!براي جلوگيري از كپي غير مجاز در اين وبلاگ هايلايت كردن غير فعال است!!!!براي خواندن مطالب به صورت آفلاين ميتوانيد صفحه را ذخيره كنيد!!!!


مفهوم تنالیته 1

خوشبختانه از آنجایی که همه هنرها به نوعی ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند و تعاریف و تحلیل های متفاوت در هر شاخه هنری می تواند با کمی تغییر و تصحیح در سایر شاخه ها هم بکار رود، می توانیم از نقاشی برای تعریف تنالیته کمک بگیریم. چرا که درک عمومی مردم در ارتباط با تنالیته (که واژه بنظر خیلی فنی و سختی هم می آید) در زمینه نقاشی به مراتب بیش از موسیقی می باشد. برعکس آن هم کاملا" وجود دارد مثلا" مردم درک بهتری از ریتم در موسیقی دارند تا در نقاشی لذا می توان از تعریف ریتم در موسیقی برای درک ریتم در نقاشی استفاده کرد.

به بحث اصلی بپردازیم، تونالیته در موسیقی به ما اجازه میدهد که درک درستی از زوایای مختلف در موسیقی داشته باشیم، تنالیته محدودیتی است که ما با انتخاب آن برای موسیقی حساب و کتاب خاصی ایجاد میکنیم و می گوییم که موسیقی ما باید در این چهارچوب حرکت کند، دقیقا" مانند پرسپکتیو در نقاشی یا طراحی. شما هنگامی که می خواهید نقاشی واقعی یک منظره ای را بکشید در حالت عادی باید موضوع مورد نظر خود را از یک زاویه خاصی نگاه کنید و تصمیم بگیرید که آنرا از آن زاویه بکشید و چنانچه بخواهید تصویر واقعی آن منظره را بکشید باید از همان یک زاویه به موضوع نگاه کنید.


ادامه مطلب

چهار شنبه 2 شهريور 1390برچسب:,

  توسط عباس+مهران  |
 

نواختن یکدست ویلن

گاهی می بینیم نوازندگان ویلن در ایران، با وجود سابقه زیاد در نوازندگی این ساز هنوز اشکالات ابتدایی در نوازندگی (از نت خوانی گرفته تا استیل) دارند که این موارد در کتابهای آموزشی ویلن ذکر شده ولی اکثرا" بخاطر بی دقتی این نوازندگان هنگام تمرین این کتابها و عدم آموزش صحیح از طرف هنرآموز این مشکلات با نوازنده باقی می مانند.

از این رو با نوشتن سلسله مقالاتی به مشکلات احتمالی هنرجویان ویلن هنگام زدن کتابهای آموزشی ویلن نظیر ل ویلن، شفچیک، ولفارت و همچنین بعضی از قطعات ویلن می پردازیم. مطالبی که در زیر می آید، در برگیرنده نکاتی است برای یادگیری و نواختن کتاب ویلن( Le Violon)

تمرین های فیزیکی
معمولأ هنرجویان، هنگامی که به دروس مشابه آنچه در درس شماره 144 از کتاب ل ویلن دوم می رسند، نمی توانند این درس( و پاساژهای موسیقایی نظیر آن) را بصورت یکدست و روان اجرا کنند ودر رعایت همزمان مواردی نظیر اجرای صحیح ریتم، آرشه کشی کنار خرک، وضوح صدای آرشه ، هلالی نشستن انگشتها روی گریف، اجرای صحیح نتها از لحاظ زیر و بمی( فالش نبودن)، حالت صحیح دست چپ و... با مشکل مواجه می شوند.


ادامه مطلب

چهار شنبه 2 شهريور 1390برچسب:,

  توسط عباس+مهران  |
 

ادیت در ویلن 1

 الف- مقدمه :
ادیت در ویولن، مهمترین و پیچیده ترین شاخه از دانش های هنر نوازندگی این ساز است که هنرمندان درسطوح مختلف نوازندگی این ساز بطور مستقیم با آن سر و کار دارند. اهمیت این دانش از آنجاست که برای نواختن هر اثر تصنیف شده برای این ساز، نیازمند استفاده ازآن هستیم.

با این وجود، متاسفانه بدلایل مختلف، آموزش این شاخه از دانش نوازندگی ویولن به هنرجویان در ایران بسیار ناچیز، ناقص و گهگاه اشتباه از طرف اساتید صورت می پذیرد. بدین منظور برای اولین بار، در سلسله مقالاتی که با عنوان ادیت در ویولن ارائه خواهد شد، سعی می گردد تاعلل آموزش ناکارامد این دانش بررسی گردد و سپس با معرفی و آموزش گام به گام اصول اساسی ادیت، زمینه آموزش پایه ای و مدون این دانش فراهم گردد.

در طول مقالات، هر کجا نیاز به روشنتر شدن مطالب باشد، مثال های مرتبط آورده خواهد شد. بالطبع هنرجویان پس از مطالعه کامل این مقالات با اصول و عوامل تاثیر گذار در ادیت آشنا می گردند.

بطور کلی مهمترین معضلات در آموزش این دانش عبارتند از:

1- در کتب آموزشی ویولن، تاکید بیشتر بر روی تکنیک های نوازندگی این ساز می باشد و تاکیدی بر روی آموزش ادیت وجود ندارد و حال آنکه این مقوله، خود یک مبحث جداگانه می باشد. گستردگی و پراکندگی بسیار زیاد مسائل دانش ادیت که هیچگونه جمع بندی مفید و کاملی برای آن وجود ندارد و همچنین کمبود یا عدم وجود منابعی که بصورت مدون این دانش را بررسی وآموزش دهد، همواره باعث می گردد تا هاله ای از ابهام و بی دانشی در این زمینه وجود داشته باشد.

2- با توجه به عوامل جهانی بودن و قدمت استفاده از ویولن به لحاظ تاریخی در دنیا، دروس و کتب مربوط به آموزش تکنیک ویولن دارای کثرت زیادی می باشد.


ادامه مطلب

چهار شنبه 3 شهريور 1390برچسب:,

  توسط عباس+مهران  |
 

برنامه مدون اموزش ویلن 4

"ترم چهارم"
هدف از تدوین "برنامه مدون آموزش ویولن"، ایجاد راهکاری برای آموزش منظم، هدفمند و برنامه ریزی شده ویولن در طی چهار ترم می باشد. فراگیری ویولن طی روند پیشنهادی این برنامه، موجب می گردد تا هنرجو با تکنیک های مختلف نوازندگی این ساز آشنا گشته و به سطح استانداردی در زمینه نوازندگی دست یابد.

هم راستا با اهداف این برنامه و در جهت ایجاد شناخت افزون تر و توانمندسازی بیشتر تکنیکی هنرجویان، نگارنده برنامه دیگری را نيز با نام "برنامه مکمل آموزش ویولن" تدوین نموده ام که به بررسی اتودها و قطعات تکمیلی منتخب مي پردازد و با پايان يافتن "برنامه مدون آموزش ويولن" در اين قسمت، آنرا نيز به تدریج ارائه خواهم نمود.

"توصیه" می گردد، هنرجویان علاقه مندی که از مدت زمان کافی برای آموزش و تمرین برخوردار هستند، دروس برنامه مکمل را نيز، مورد توجه قرار دهند.

چشم انداز ترم:
با توجه به آموزش پوزیسیون های مختلف دست چپ در طول ترم های قبلی، در این ترم دروس مربوط به تغییر پوزیسیون های ما بین سیمها و تغییر پوزیسیون های روی یک سیم مورد بررسی قرار می گیرد)کتاب های گام هریمالی* و شوچیک پوزیسیون).

در اینجا دقت به این نکته لازم است که آموزش کتب فوق که به بررسی تغییر پوزیسیون ها می پردازد، بهتر است پس از آموزش پوزیسیون های مختلف دست چپ آغاز گردد (که متاسفانه در بسیاری موارد شاهدیم هنرجویی که هنوز دروس مربوط به پوزیسیون ها را به شکل مناسبی فرا نگرفته است، دروس مربوط به تغییر پوزیسیون های کتاب گام هریمالی یا شوچیک را آموزش می بیند.)
*نظر بر اینکه روشهای مختلف آرشه کشی در ترم دوم بطور کامل بررسی شده است، هنرجو می تواند گامها را با آرشه های لگاتو دلخواه تمرین کند.

منابع:
1- کتاب گام هریمالی از "انتسارات سرود"
2- کتاب شوچیک پوزیسیون، اپوس 8
3- مجموعه کتاب های لو ویولن کریک بوم از" انتشارات چنگ" .
4- کنسرتو ویولن شماره 3 موزار (همراه با کادانس دیوید اویستراخ)
5- کتاب ولفارت، شصت اتود مقدماتی از" انتشارات چنگ".

امتحان پایان ترم:
اجرای تمامی موارد زیر:
1- اجرای صحیح موومان اول کنسرتو ویولن شماره 3 موزار
2- اجرای صحیح 4 گام سه اکتاوی به دلخواه از کتاب گام هریمالی
3- اجرای صحیح درس های شماره 52 و 55 از کتاب شوچیک پوزیسیون
4- درس شماره 408 از کتاب لو ویولن شماره 5

الف- تغییر پوزیسیون های روی یک سیم و مابین سیم
شامل: تغییر پوزیسیون های بر روی یک سیم و مابین سیم، آموزش قطعه، درس هایی در جهت مهارت یابی بیشتر در اجرای پوزیسیون ها

_موضوع جلسه 1/4:
درس شماره 1 (گامهای ماژور، شروع با انگشت اول)
درس شماره 28 کتاب ولفارت
دروس شماره 345 الی 350 از کتاب لو ویولن 5
کنسرتو ویولن شماره 3 موزار، از میزان 42 تا 74 موومان اول
_موضوع جلسه 2/4:
درس شماره 2 (گامهای مینور، شروع با انگشت اول) از کتاب گام هریمالی
درس شماره 24 کتاب ولفارت
دروس شماره 351 الی 362 از کتاب لو ویولن 5
کنسرتو ویولن شماره 3 موزار، از میزان 76 تا 93 موومان اول
_موضوع جلسه 3/4:
درس شماره 3 (گامهای ماژور، شروع با انگشت دوم) از کتاب گام هریمالی
درس شماره 52 کتاب ولفارت
دروس شماره 363 الی 366 از کتاب لو ویولن 5
کنسرتو ویولن شماره 3 موزار، از میزان 106 تا 132 موومان اول
_موضوع جلسه 4/4:
درس شماره 4 (گامهای مینور، شروع با انگشت دوم) از کتاب گام هریمالی
درس شماره 53 کتاب ولفارت
دروس شماره 367 الی 370 از کتاب لو ویولن 5
کنسرتو ویولن شماره 3 موزار، از میزان 169 تا 188 موومان اول
_موضوع جلسه 5/4:
درس شماره 5 (گامهای ماژور، شروع با انگشت اول) از کتاب گام هریمالی
درس شماره 55 کتاب ولفارت
دروس شماره 371 و 372 و 374 و 375 از کتاب لو ویولن 5
کنسرتو ویولن شماره 3 موزار، از میزان 189 تا انتهای موومان اول
_موضوع جلسه 6/4:
درس شماره 6 (تغییر پوزیسیون ها بر روی یک سیم) از کتاب گام هریمالی
درس شماره 57 کتاب ولفارت
دروس شماره 376 الی 378 از کتاب لو ویولن 5
کنسرتو ویولن شماره 3 موزار، آموزش کادانس دیوید اویستراخ برای موومان اول (الف)
_موضوع جلسه 7/4:
دروس شماره 1 الی 4 کتاب شوچیک پوزیسیون
درس شماره 6 (ادامه تغییر پوزیسیون ها بر روی یک سیم) از کتاب گام هریمالی
دروس شماره 379 الی 381 از کتاب لو ویولن 5
کنسرتو ویولن شماره 3 موزار، ادامه آموزش کادانس دیوید اویستراخ برای موومان اول(ب)
_موضوع جلسه 8/4:
دروس شماره 5 الی 8 کتاب شوچیک پوزیسیون
درس شماره 7 (16 گام اول) از کتاب گام هریمالی
دروس شماره 383 و 384 و دروس ترانه عامیانه و قطعه ای در دودیز مینور از کتاب لو ویولن 5
کنسرتو ویولن شماره 3 موزار، ادامه آموزش کادانس دیوید اویستراخ برای موومان اول(ج)
_موضوع جلسه 9/4:
دروس شماره 9 الی12 کتاب شوچیک پوزیسیون
درس شماره 7 (16 گام دوم) از کتاب گام هریمالی
دروس شماره 385 الی 389 از کتاب لو ویولن 5
کنسرتو ویولن شماره 3 موزار، از میزان 4 تا 19 موومان دوم
_موضوع جلسه 10/4:
دروس شماره 13الی16 کتاب شوچیک پوزیسیون
درس شماره 7 (16 گام سوم) از کتاب گام هریمالی
دروس شماره 390 الی 392 از کتاب لو ویولن 5
کنسرتو ویولن شماره 3 موزار، از میزان 20 الی 31 موومان دوم
_موضوع جلسه 11/4:
دروس شماره 17 الی20 کتاب شوچیک پوزیسیون
درس شماره 8 (12 گام اول) از کتاب گام هریمالی
دروس شماره 393 الی 395 از کتاب لو ویولن 5
کنسرتو ویولن شماره 3 موزار، از میزان 32 تا انتهای موومان دوم
_موضوع جلسه 12/4:
دروس شماره 21 الی 24 کتاب شوچیک پوزیسیون
درس شماره 8 (گامهای باقی مانده تا انتهای درس) از کتاب گام هریمالی
دروس شماره 397 و 398 از کتاب لو ویولن 5
کنسرتو ویولن شماره 3 موزار، کادانس دیوید اویستراخ برای موومان دوم(الف)
_موضوع جلسه 13/4:
دروس شماره 25 الی28 کتاب شوچیک پوزیسیون
درس شماره 9(9 گام اول) از کتاب گام هریمالی
دروس شماره 399 و 400 از کتاب لو ویولن 5
کنسرتو ویولن شماره 3 موزار، ادامه آموزش کادانس دیوید اویستراخ برای موومان دوم (ب)
_موضوع جلسه 14/4:
دروس شماره 29 الی32 کتاب شوچیک پوزیسیون
درس شماره 9 (الباقی تا انتهای درس) از کتاب گام هریمالی
دروس شماره 401 و 403 و 404 از کتاب لو ویولن 5
کنسرتو ویولن شماره 3 موزار، میزانهای 41 الی 132 از موومان سوم
ب- بررسی هارمونیک ها، پیتسیکاتو و دوبل تریل
شامل بررسی هارمونیک ها، پیتسیکاتو و دوبل تریل، گرپتو ، آکوردهای چهار صدایی و آموزش قطعه و درس هایی در جهت مهارت یابی بیشتر در اجرای پوزیسیون ها

_موضوع جلسه 15/4:
دروس شماره 33 الی36 کتاب شوچیک پوزیسیون
درس شماره10 (8 گام اول) از کتاب گام هریمالی
دروس شماره 405 و407 و 408 از کتاب لو ویولن 5
بررسی هارمونیک های طبیعی و مصنوعی از کتاب لو ویولن 5
کنسرتو ویولن شماره 3 موزار، میزانهای 141 الی 234 از موومان سوم
_موضوع جلسه 16/4:
دروس شماره 37 الی40 کتاب شوچیک پوزیسیون
درس شماره10 (9 گام دوم) از کتاب گام هریمالی
دروس شماره 409 و 410 از کتاب لو ویولن 5
بررسی آکوردهای چهار صدایی از کتاب لو ویولن 5
کنسرتو ویولن شماره 3 موزار، میزانهای 252 الی 318 از موومان سوم
_موضوع جلسه 17/4:
دروس شماره 41الی44 کتاب شوچیک پوزیسیون
درس شماره 10(9 گام سوم) از کتاب گام هریمالی
دروس شماره 413 الی 416 از کتاب لو ویولن 5
بررسی پیتسیکاتو دست راست از کتاب لو ویولن 5
کنسرتو ویولن شماره 3 موزار، میزانهای 323 الی انتهای موومان
_موضوع جلسه 18/4:
دروس شماره 45الی48 کتاب شوچیک پوزیسیون
درس شماره 10 (9 گام چهارم) از کتاب گام هریمالی
بررسی پیتسیکاتو دست چپ از کتاب لو ویولن 5
آموزش کادانس دیوید اویستراخ برای موومان سوم
دروس شماره 417 و 418 از کتاب لو ویولن 5
_موضوع جلسه 19/4:
دروس شماره 49 الی52 کتاب شوچیک پوزیسیون
درس شماره 10(8 گام پنجم) از کتاب گام هریمالی
بررسی دوبل تریل ها از کتاب لو ویولن 5
دروس شماره 419 از کتاب لو ویولن 5
مرور و رفع اشکال از کنسرتو ویولن شماره 3 موزار (الف)
_موضوع جلسه 20/4:
دروس شماره 53 الی56 کتاب شوچیک پوزیسیون
درس شماره 10(9 گام ششم) از کتاب گام هریمالی
بررسی گرپتو از کتاب لو ویولن 5
دروس شماره 423 و 424 از کتاب لو ویولن 5
مرور و رفع اشکال از کنسرتو ویولن شماره 3 موزار (ب)

< پایان ترم چهارم>

 

یک شنبه 4 شهريور 1390برچسب:,

  توسط عباس+مهران  |
 

برنامه مدون اموزش ویلن 3

"ترم سوم "
چشم انداز ترم:
ادامه آموزش های مربوط به پوزیسیون ها، اتودها و قطعات ویولن کلاسیک از برنامه های این دوره است. در این ترم، آموزش اتودهای منتخب کتاب ولفارت که از ترم قبل آغاز گردیده بود، پی گیری می گردد.

منابع:
1- مجموعه کتاب های لو ویولن کریک بوم از" انتشارات چنگ".
2- کتاب ولفارت، شصت اتود مقدماتی از" انتشارات چنگ".
3- ویوالدی: کنسرتو ویولن لا مینور اپوس 3 شماره 6
4- ژیگ از پارتیتای شماره 2 باخ برای ویولن تکنواز
5- رومانس بتهوون برای ویولن و ارکستر، اپوس 50
امتحان پایان ترم:
اجرای صحیح تمامی دروس زیر:
1- موومان اول از کنسرتوی ویولن ویوالدی اپوس 3 شماره 6
2- درس شماره 56 کتاب ولفارت
3-درس شماره 303 و 333و 334 و 341 از کتاب لو ویولن شماره 4
برنامه جلسات ترم سوم:
الف- ادامه آموزش پوزیسیون سوم
شامل:مهارت یابی دست چپ، آموزش قطعه، آموزش پوزیسیون سوم، آموزش نواختن دوبل نت پوزیسیون اول ودوم و سوم
_موضوع جلسه 1/3:
دروس شماره 280 الی 286 از کتاب لوویولن4
دروس شماره 6 و 23 کتاب ولفارت
کنسرتو ویولن ویوالدی از میزان 1 تا 13 موومان اول
_موضوع جلسه 2/3:
هم نوازی های شماره 70 و 71 از کتاب لو ویولن4
دروس شماره 7 و 20 کتاب ولفارت
کنسرتو ویولن ویوالدی از میزان 14 تا 28 موومان اول
_موضوع جلسه 3/3:
هم نوازی های شماره 72 و 73 از کتاب لوویولن4
دروس شماره 11 و 19 کتاب ولفارت
کنسرتو ویولن ویوالدی از میزان 29 تا 45 موومان اول
_موضوع جلسه 4/3:
دروس شماره 256 الی 261 از کتاب لوویولن4
دروس شماره 31 و 33 کتاب ولفارت
کنسرتو ویولن ویوالدی از میزان 46 تا 58 موومان اول
_موضوع جلسه 5/3:
دروس شماره 262 و 263 و هم نوازی شماره 64 از کتاب لوویولن4
دروس شماره 34 و 36 کتاب ولفارت
کنسرتو ویولن ویوالدی از میزان 59 تا انتهای موومان اول
_موضوع جلسه 6/3:
درس شماره 264 و هم نوازی شماره 65 از کتاب لوویولن4
درس شماره 38 کتاب ولفارت
کنسرتو ویولن ویوالدی کل موومان دوم
_موضوع جلسه 7/3:
دروس شماره 294 الی 299 از کتاب لوویولن4
دروس شماره 39 و 42 کتاب ولفارت
کنسرتو ویولن ویوالدی از میزان 1 تا 24 موومان سوم
_موضوع جلسه 8/3:
دروس شماره 301 الی 303 از کتاب لوویولن4
درس شماره 40 کتاب ولفارت
کنسرتو ویولن ویوالدی از میزان 25 تا 50 موومان سوم
ب- آموزش پوزیسیون چهارم
شامل:مهارت یابی دست چپ، آموزش قطعه، آموزش پوزیسیون چهارم
_موضوع جلسه 9/3:
دروس شماره 304 الی 310 از کتاب لوویولن4
درس شماره 41 کتاب ولفارت
کنسرتو ویولن ویوالدی از میزان 51 تا 95 موومان سوم
_موضوع جلسه 10/3:
دروس شماره 311 الی 313 و هم نوازی شماره 74 از کتاب لوویولن4
درس شماره 43 کتاب ولفارت
کنسرتو ویولن ویوالدی از میزان 96 تا انتهای موومان سوم
_موضوع جلسه 11/3:
هم نوازی های شماره 75 و 76 از کتاب لوویولن4
درس شماره 44 کتاب ولفارت
ژیگ از پارتیتای شماره 2 باخ برای ویولن تکنواز، میزانهای 1 تا 10
پ- آموزش پوزیسیون پنجم
شامل: مهارت یابی دست چپ، آموزش قطعه، آموزش پوزیسیون پنجم
_موضوع جلسه 12/3:
دروس شماره 316 و 320 از کتاب لوویولن4
دروس شماره 45 و 46 کتاب ولفارت
ژیگ از پارتیتای شماره 2 باخ برای ویولن تکنواز، میزانهای 11 تا 17
_موضوع جلسه 13/3:
دروس شماره 321 الی 323 و هم نوازی شماره 77 از کتاب لوویولن4
دروس شماره 47 و 48 کتاب ولفارت
ژیگ از پارتیتای شماره 2 باخ برای ویولن تکنواز، میزانهای 18 تا 25
_موضوع جلسه 14/3:
هم نوازی های شماره 78 و 79 از کتاب لو ویولن 4
درس شماره 49 کتاب ولفارت
ژیگ از پارتیتای شماره 2 باخ برای ویولن تکنواز، میزانهای 26 تا 32
ت- آموزش پوزیسیون ششم
شامل:مهارت یابی دست چپ، آموزش قطعه، آموزش پوزیسیون ششم
_موضوع جلسه 15/3:
دروس شماره 326 و 334 از کتاب لوویولن4
درس شماره 50 کتاب ولفارت
ژیگ از پارتیتای شماره 2 باخ برای ویولن تکنواز، میزانهای 33 تا انتهای قطعه
_موضوع جلسه 16/3:
هم نوازی های شماره 80 و 82 از کتاب لوویولن4
درس شماره 51 کتاب ولفارت
رومانس بتهوون برای ویولن و ارکستر، میزانهای 1 الی 33
ث- آموزش پوزیسیون هفتم
شامل: مهارت یابی دست چپ، آموزش قطعه، آموزش پوزیسیون هفتم
_موضوع جلسه 17/3:
دروس شماره 335 تا 340 از کتاب لوویولن4
درس شماره 54 کتاب ولفارت
رومانس بتهوون برای ویولن و ارکستر، میزانهای 34 الی 51
_موضوع جلسه 18/3:
دروس شماره 341 تا 343 از کتاب لوویولن4
درس شماره 56 کتاب ولفارت
رومانس بتهوون برای ویولن و ارکستر، میزانهای 52 الی 66
_موضوع جلسه 19/3:
دروس شماره 288 تا 291 از کتاب لوویولن4
درس شماره 59 کتاب ولفارت
رومانس بتهوون برای ویولن و ارکستر، میزانهای 67 الی 82
_موضوع جلسه 20/3:
درس شماره 60 کتاب ولفارت
درس شماره 292 از کتاب لوویولن4
رومانس بتهوون برای ویولن و ارکستر، میزانهای 83 تا انتها
< پایان ترم سوم >


ادامه مطلب

چهار شنبه 4 شهريور 1390برچسب:,

  توسط عباس+مهران  |
 

 



ما هر هفته يك جلسه از آموزش ويولن را براي شما قرار ميدهيم.
goldenfiddlestick@gmail.com


 

 

 آهنگسازان عصر مکانیکی
 مفهوم تنالیته 1
 نواختن یکدست ویلن
 ادیت در ویلن 1
 برنامه مدون اموزش ویلن 4
 برنامه مدون اموزش ویلن 3
 برنامه مدون اموزش ویلن 2
 آشنايي با ويولن
 برنامه مدون اموزش ویلن 1

 

مهر 1391
خرداد 1391
آبان 1390
شهريور 1390

 

عباس+مهران

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آرشه طلایی و آدرس goldenfiddlestick.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





<<<..امين آنلاين..>>>
<<<.:اشتياق دل:.>>>
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

 

کتاب ولفارد جلد2
کتاب ولفارد جلد1
Suzuki Violin Method - Vol 02
Suzuki Violin Method - Vol 01
CZERNY Practical Method for Beginners on the Pianoforte Op. 599.o
BEYER ESCOLA PREPARATORIA PIANO.o
نت آرامش قبل از طوفان بیژن
نت امواج بیژن
نت چهار فصل (تایستان)
چند نت برای ویولن
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

 

RSS 2.0

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 26
بازدید کل : 18758
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



Alternative content